9631,76%0,05
35,25% 0,17
36,74% 0,35
2965,62% 0,39
4801,95% -0,25
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün 177. Kuruluş Yıldönümü kutlandı.
Akçaabat Tapu Müdürü Barış Maraba ve Kadastro Birim Yetkilisi Emrullah Aksuoğlu, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün 177. kuruluş yıldönümü dolayısıyla bir açıklama yaptı. Maraba ve Aksuoğlu, yaptıkları açıklamada, Tapu Müdürlüğü ve Kadastro Birimi olarak vatandaş memnuniyetini ön planda tutarak hizmet verdiklerini belirttiler.
Maraba, "Toplamda bir Tapu Müdürü, iki müdür yardımcısı ve 18 personel ile hizmet vermekte olduğumuz Tapu Müdürlüğü'nde, ayrıca 4 mühendis, 4 kontrol memuru ve 15 teknisyen personel ile hizmet vermekte olduğumuz Kadastro Birimi'nde iş ve işlemlerimizi kalite standartları ölçüsünde yürütüyoruz." dedi.
Aksuoğlu ise, "İlçemizdeki yoğun işlem çeşitliliği arasında Karayolları, TEİAŞ, TEDAŞ, BOTAŞ gibi kurumların kamulaştırma işlemleri, tesis ve yenileme kadastro işlemleri, imar ve inşaat amaçlı haritacılık faaliyetleri, tarım desteklemeleri, satış, ipotek ve intikal talepleri ve 2/B devirleri bulunmaktadır. Personel sayımızla işlem yoğunluğu karşılaştırıldığında, her bir personelimiz azami gayret göstererek talepleri karşılama konusunda çalışmaktadır." şeklinde konuştu.
Açıklamada ayrıca, Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde yapılan ve tescile esas olan işlemlerin yoğunluğunun yevmiye sayısı ve tapu fen sıra numarasına göre değerlendirildiği belirtildi. 2021, 2022 ve 2023 yıllarında işlem sayısının gözle görülür şekilde arttığına dikkat çekilirken, 2024 yılında da bu artışın devam etmesinin beklendiği ifade edildi.
Genel Müdürlük tarafından yürütülen projeler arasında MEGSİS, Tapu Kütüğü Entegrasyonu, Arşiv Ayıklama Tarama ve İmha İşlemleri, T.C. Kimlik Bilgileri Güncelleme işlemleri gibi projelerin bulunduğu belirtilirken, bu projelerin müdürlüklerdeki kayıtların günümüz teknolojileriyle uyumlu hale getirilmesini amaçladığı vurgulandı.
Son olarak, kurumlar arası yapılan protokoller ile müdürlüklerde kayıt altına alınan taşınmaz bilgilerinin diğer kurumlarla paylaşılarak gereksiz yazışma, bilgi belge isteme gibi işlemlerin azaltılması hedeflendiği belirtildi.
HABER: SEFA AYYILDIZ