Tarih: 07.05.2023 12:59

DUAYEN GAZETECİ İSMAİL TOPAL ARAŞTIRDI VE YAZDI:

Facebook Twitter Linked-in

O zaman hata bu otobüsü buraya gönderen Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun mu diye düşündük. Birkaç kez Başkan Zorluoğlu ile bu konu hakkında konuşmak istedik. Ancak ağzını bıçak açmadı. ‘Acımız var daha sonra konuşalım. Şu an da hastanede yatan vatandaşlarımızın durumunu takip ediyorum’ diye cevap verdi. Tamam dedik, saygı duyduk.

Önceki gün cenazeye gittik. Başkan Zorluoğlu’da oradaydı. Hatta bazı vatandaşlar Başkan Zorluoğlu’na “neden buraya geldin” diye serzenişte bulunarak tepki gösterdiler. Bu durum karşısında Zorluoğlu ise soğukkanlılığını koruyarak kimseye cevap vermedi. Cenaze yakınlarına tek tek başsağlığı diledi. Cenaze sahipleri de taziye için Başkan’a teşekkür ettiler.
Peki Başkan Zorluoğlu bu tepkiyi hak etmiş miydi? Biraz araştırma yapmak istedik. Bu otobüs meselesi neydi diye! Öğrendik ki Zorluoğlu adeta iyi niyetinin kurbanı olmuş.

Neden mi? Gelin size nedenlerini tek tek anlatayım:


1- Eski belde belediyelerinden kalan otobüs seferlerini aynen devam ettirdi.
2- Daha önceden A4 kağıtlarında otobüs seferlerinin yer aldığı saatleri dijital ortama taşıdı. 
3- Kullanım ömrü tamamlanan araçları yenilemek için filosuna yeni otobüsler kattı. 
4- 3 yılda 15’i 2000 yılı ve öncesi model olan 18 aracı hurdaya ayırdı. 
5- Otobüs depolama alanı Pazarkapı’ya kademe binası kurdu. 
6- Arızalı olan araçlara daha hızlı müdahale edilmesini sağladı. 
7- Yapılan müdahalelerin ardından test sürüşlerinin gerçekleşmesinin talimatını verdi. 
8- Otobüslerin parça beklememesi için yedek parça stoku yaptı. 
9- Yapılan her işin ise kayıt altına alınarak tutanaklara geçilmesini istedi. 
10- Personel alımında hakkaniyetli davranarak sınavla liyakatli eleman alımı yaptı. 
11- Zorluoğlu tüm bunları Trabzon halkı mağdur olmasın diye yaptı ve göreve geldiği günden beri ciddi bir mağduriyet yaşamadı. 

Şimdi gelelim kaza yapan otobüsün meselesine... Bu meseleyi de en ince ayrıntısına kadar araştırdık. Burada da kimseyi akladığımız kimseyi suçladığımız yok. Bunu özellikle belirtmek isteriz. Kaza yapan otobüsü madde madde sizlere anlatalım...

1- Akpınar Mahallesi daha önceden belde belediyesi iken mevcut otobüs seferlerini korumak için Trabzon Büyükşehir Belediyesine müracaat eder. 
2- Büyükşehir Belediyesi de bu talebi olumlu bularak otobüs seferlerini devam ettirir. 
3- Kalabalık bir mahalle olan Akpınar’da vatandaşlar 1985 model otobüsün değişmesi için Büyükşehir Belediyesi’ne dilekçe verirler. 
4- Kurum mevcut hatlarındaki yoğunluk ve araç sayısı eksikliğini göstererek uzunca bir süre verilen dilekçelerine olumlu cevap veremez
5- Başkan Zorluoğlu bu hattın otobüsünün değişmesi gerektiği talimatını ekip arkadaşlarına iletir. 
6- 1985 model otobüs bakıma gireceği için kazanın olduğu gün yerine 2000 model bir otobüs verilir. 
7- Verilen otobüsün 58 gün önce TÜVTÜRK tarafından muayenesi yapılır. 
8- Otobüs yapılan muayeneden geçer. 
9- Hatta çalışmaya devam eden araç, diğer 170 otobüste olduğu gibi tespit edilen her durumda kademe alanına gelir müdahalesi yapılır.
10- Nitekim 27/04/2023 tarihinde araç kontrol edilecek notu ile kademeye getirilen araç Ulaşım A.Ş. tarafından kendi kademesinde bakıma alır. 
11- 02/05/2023 tarihinde otobüsün bakımda tüm kontrolleri yapılır, değişecek parça tertibatı temin edilerek değişiklikler yapılır (Fren tertibatı da dahil olmak üzere) 
12- Sonra 03/04/2023 tarihinde hatta verilerek 4 sefer Akoluk-Trabzon hattında hizmet verir.
13- 04/04/2023 tarihinde ise elim facianın yaşandığı Akpınar-Akçaabat seferine çıkar.

Buraya kadar her şey normal olarak karşımıza çıkıyor.
İşte anormallik buradan sonra başlıyor.
Otobüs şoförü A.B. kendisine verilen bu araç ile 890 rakımlı Akpınar Mahallesi’nin ilk durağından çıkıyor. Otobüs şoförü A.B. 890 rakımlı Akpınar Mahallesinden başlayarak 24 durak boyunca yolcuları otobüse almaya başlıyor. 7 bin 441 metre boyunca da rampa aşağıya gelerek 290 rakımlı Dörtyol Mahallesi’nde kaza yapıyor.
Bu kaza sonucu maalesef 5 kişi hayatını kaybediyor 35 kişi ise yaralanıyor. Ortalık bir anda mahşer yerine dönüyor. Trabzon Büyükşehir Belediyesi itfaiye ekipleri ve sağlık görevlileri olay yerine giderek kazaya müdahale ediyor.
Kaza sonrası görgü tanıklarının ilk ifadeleri, “Şoför viraja çok hızlı girdi ve araç iki teker üzerine kalktı, Fren patladı evin duvarına çarptık, Vitesi 2 yerine 4’e attı araç hızlandı, Şoför virajı son anda fark etti ama iş işten geçmişti.” olmuştu. 
Kaza sonrası Başkan Zorluoğlu ise hemen tüm ekibine talimat vererek gerekli incelemenin başlatılmasını istedi. Başlatılan incelemede ise otobüsün içerisinde kaç yolcu olduğu, ilk duraktan kaç metre aşağıda kazanın gerçekleştiği, hızının kaç kilometre olduğu, fren sisteminde sorun olup olmadığı, aracın imdat sisteminin çalışıp çalışmadığı araştırıldı.
Araştırma sonucunda ise, otobüsün fren sisteminin 7 bin 441 metre boyunca bütün duraklarda bütün virajlarda çalıştığı tespit edilirken, otobüs şoförünün ise ilk sorgusunda panikle imdat kolunu çekmediğini ifade ettiği öğreniliyor. 
Cenaze töreninde yaşanan olayda ise hepimizin üzmüştür. Şimdi beklentimiz adaletin tecelli etmesidir.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —