Yazı Detayı
18 Kasım 2020 - Çarşamba 09:57
 
‘NE ÖRÜMCEK NE YOSUN’
Abbas YOLCU
 
 

‘NE ÖRÜMCEK NE YOSUN’

İnancı matematiğe yaslamaya çalışan bir arkadaş.

Kelâm eylerken sağa sola ve aşağı yukarı oynattığı dudakları bir oryantal zennenin kalça kıvırmalarına benziyor.

Arkadaş, hayatını suyun öte yakasında devam ettiriyor.

O çok uzak ellerdeki üniversitelerin birinde mantık dersleri okuttuğunu söylüyor.

Ayrıca dinsel konularda kendisini sürekli geliştirip, mensubu bulunduğunu iddia eylediği dini hakkında bilmeyenlere aydınlatıcı bilgiler sunuyor.

Bu dişlerini genellikle birbirine kenetleyerek konuşmaya çalışan ve (r) harflerini vurgu yaparak çıkaran ahir zaman din bilgini, yakın geçmişte ‘islâmî reform konferansı’ adında bir konferans tertip eyledi. Konferansa mensubu bulunduğu topluluktan yirmi kadar şahıs katıldı. Onlar, sıra ile görüşlerini ahaliye sundular.

Şairin ‘kimi Hindu, kimi yamyam, kimi bilmem ne belâ’ dizesinde (!) belirttiği gibi katılımcıların kimi sol söylemci, kimi rasyonalist, kimi realist, kimi modernist, kimi çağdaş, kimi çağcıl… ve saire. Anlaşıldığı kadarı ile hiç birisi, başlangıcından bugüne kadar din konusunda birikmiş olan bilgilerden memnun değil. 

Yani bazısı namazı, orucu, haccı, kurbanın uygulandığı şekle itiraz ediyor, bazısı Kur’an-ı Kerîm’in âyetlerine verilen anlamları.

Aşağı yukarı hepsi birer kestane, ama çıktıkları kabukları beğenmiyorlar.

İçlerinde akademik titri olanlar da var, kenar mahallelerden elif cüzü okuyarak gelenler de.

Onlardan kimisi de cenin-i sâkıt türünden bilimsel gelişimini tamamlayamadan kabuğunu kırıp çıkan çeyrek din bilginleri veya eline geçirdiği bistüri ile ameliyata giren davar çobanı.

Meselâ akademik titri olanlardan bir tanesi, ‘ramazan ayını gece ve gündüzün eşitlendiği eylül ayına sabitlemek gerekliliğinden’ dem vururken, diğer bir tanesi, ‘Allah yani halk’ diyerek vülgarize sosyalistliğini imâ etmiş oluyor.

Dudaklarını sürekli yatay ve dikey olarak hareket ettirerek konuşmaya çalışan mantık allâmesi i konferansa davet ederek toparladığı kişilerle ne yapmaya çalışıyor?

İslâmî reform?

Yani?

Birer Luther ve birer Calvin olmak. Tarihe geçmek. Ebedîleşmek.

Skolastik islâmın temsilcisi olan Gazzalî’yi tard ve def etmek. Ve islâm dinini skolastik anlayıştan kurtararak çağın zevklerine ve arzularına uygun bir hale getirmek.

Reform, bilindiği kadarı ile yeniden şekil vermek manâsını taşıyor.

Ancak etli dudaklı bu arkadaş, ‘islâmın reformunu değil, islâmî anlayış/ların reformunu’ arzulamaktaymış.

Meselâ bir zamanlar kitap yazarak, ayak takımını dinsel konularda aydınlatmaya çalışan ve son zamanlarında büründüğü kıyafetlerle film fenomenlerinden biri olan Elm Sokağı’nın Freddy’sine benzeyen mevtâ din hocasının zina konusundaki fetvâsı reform niteliğinde idi.

Demişti ki bu fevt olmuş çağcıl din bilgini:

‘Çin işi, Japon işi, bunu yapan iki kişi, biri erkek biri dişinin amellerinden olan cinsel mukarenetin zina sayılması için arada paranın söz konusu olması gerekir. Yani fail, mef’ûle para vererek onu tepeliyorsa bu zinadır. Yoksa biri erkek biri dişi iki kişinin anlaşmalı fan fini fon edişleri zina sayılmaz.’

İşte reform budur.

‘Bir şahsın toplantıya katılmak maksadı ile üstü ve başındaki tozları silkelemesine abdest, toplantıya katılmasına da namaz denir’ diyen yarım kollu beyaz fanila giyen köy çocuğu, reformculukta hem Luther’i hem Calvin’i aşmış demektir.

‘Nuşûz halinde avrat kısmını dövmeyip, onu sokağa atmak’ kadın haklarına gösterilen saygının bir ifâdesi olup, koca tanrının iyi niyetli, sevecen bir tanrı olduğunu var saymaktır. Zira ‘avratları dövmek’ ilkellik olup, onları dövmek yerine sokağa atmak bir uygarlık göstergesidir. Zaten koca tanrı ‘avratları dövün dememiştir, onları sokağa salın’ demiştir de skolastisizmin örümcek ağı sarılmış kafaları, âyeti işlerine geldiği gibi eğip bükmüşlerdir.

Özetle suyun öte yakasında ikamet eyleyen etli dudaklı ve asimetrik dişli arkadaş, islâmî reform çalışmalarına devam ederek maişet motorunu çalıştıracak yakıtı te’min ediyor, sünnetsiz kardeşlerinden.

Çağcıllaştırılmış dindarlara muştular olsun.

 
Etiketler: ‘NE, ÖRÜMCEK, NE, YOSUN’,
Yorumlar
Diğer Yazılar
‘ALIŞIP YILIŞTIĞIN GİBİ’
MEME OLAYI
EVLER DÖŞEMEK (BİR SORU ÜZERİNE-2)
İZİNDEYİZ
DEDELER VE TORUNLAR
TAŞTAN VE ÇAMURDAN
VİJDAN (!) MES’ELESİ
FÜSÛN İLE DESTAN
EĞEMENLİK(!)
‘SAATSİZ VE MAARİFSİZ’
ENTEL DİYORLAR
METRÛŞ VE KRAVATLI
‘ENTARİSİ VİŞNEDEN’
DUŞ JELİ
CENABETTİN BEY
HAŞMET-MEÂB
HAYAT DEVAM EDİYOR
BİR MA’SA MES’ELESİ
BİR MA’SA MES’ELESİ
‘BİR ZAMANLAR MÂZÎYE BAK’
CEVİZ AĞACI
CAMİ AVLUSU
‘İKTİDAR ŞARKILARI’
YERLİ GASTE (!)
‘SODOM, GOMORE’
SÖYLEMLERLE EYLEMLER
AMERİKANO VE EURO
HUSUSÎ TEYYARE(!)
‘ESDÜDÜ’LÜ
MEZAR TAŞLARINI OKUMAK
KİTABA UYDURMAK
AĞANIN İTİBARI
SADÂKATİN BEDELİ
ABDESTHANE İBRİKÇİSİ
KIRBAŞ
‘SELÜLOZ İSRÂFI’
İYİ AİLE ÇOCUĞU
NAL TOPLAYANLAR
HIRSIZIN ELİ
‘ÇAĞDAŞ MOTORLAR’
KIRK AMBAR
TURŞU VE SURAT
KIRK AMBAR
“KISMET DEĞİLMİŞ MUTLULUK”
“HÂKİMİYET İKSİRİ”
FİZYOLOJİK MES’ELELER
“GÖZÜNAYDIN, GÜNAYDIN”
ALAOVERA
“MECBÛREN, MECBÛRİYETTEN”
“EŞEKLEŞTİRME”
GÜVEÇTE BADEM
BİR TAKIM ZUHÛRAT
“ANLATILAN SENİN HİKÂYEN”
BEYAZ VE YAKASIZ GÖMLEK
KRAVATLI VE ORTADOĞULU
CENNET YEŞİLİ
NAYLON TARİHÇİ
“CESUR YENİ DÜNYA”
BİTİN FAYDALARI
“BİR HOŞ SAD”
NİYAZİ
YUMUŞAKÇA
ABUZİTTİN'İN RUH KÖKÜ
DAİRESEL GÖZLÜK VE ÇENE KILI
“ÇAMURDAN GELMEK”
CİVCİV ÇIKACAK, KUŞ ÇIKACAK
OT YIĞINI
“OD İLE KORKUTMAK”
AHİR ZAMANDA TURŞU SATMAK
GÜNCELLENMİŞ CUMHURİYET ÇOCUĞU
“BAHÇE SAHİPLERİ”
BİR DİŞİL KİŞİ
CÂHİLLEŞTİRİLMENİN ALTIN ÇAĞI
NAMAZ KILDIRMA MEMURİYETİ
KUTSAL SAVAŞIM SÖYLEMCİLERİ
UYUZUN BİRİ
ŞALVAR DÂVASI
“ZARAR-I ÂMM İLE ZARAR-I HASS”
“IŞIK DOĞUDAN GELİR”
TAŞRALININ ALLÂMESİ
HALİFE-İ RÛY-İ ZEMÎN
“SİRENLERİN ŞARKISI”
“MEYHÂNE-İ İKBÂL”
SÜT OĞLAN
“KÖKLÜ MEDENİYET”
MÜHTÜNÜN OĞLU
HEM YEŞİL, HEM MAVİ
“YURTTAŞLIK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ”
"YEŞİL BAŞLI GÖVEL ÖRDEK"
EPİKÜRYEN
KINA YAKMA MERÂSİMİ
“BAK YEŞİL YEŞİL”
“ARZULAR ORADA...”
KIRK AMBAR Abbas Yolcu “ÂTEŞ-İ SÛZÂNIN...”
“NALINA DA VUR...”
“NE OLDUM DELİSİ”
“MENDİLİNDE GÜL OYA”
KIRK AMBAR
Öne Çıkanlar
Ulusal Gazeteler
Bu Haftaki Sayımız
Alıntı Yazarlar
Anketler
Haber sitemizi nasıl buldunuz ?
Sayfalar
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Alanyaspor
20
0
0
2
6
8
2
Fenerbahçe
20
0
1
2
6
9
3
Galatasaray
17
0
2
2
5
9
4
Gaziantep FK
14
0
1
5
3
9
5
Fatih Karagümrük
13
0
2
4
3
9
6
Başakşehir FK
13
0
4
1
4
9
7
Beşiktaş
13
0
3
1
4
8
8
Hatayspor
12
0
1
3
3
7
9
Kasımpaşa
12
0
3
3
3
9
10
Çaykur Rizespor
12
0
2
3
3
8
11
Konyaspor
12
0
2
3
3
8
12
Göztepe
11
0
1
5
2
8
13
Yeni Malatyaspor
11
0
3
2
3
8
14
Antalyaspor
9
0
4
3
2
9
15
Trabzonspor
9
0
4
3
2
9
16
Sivasspor
9
0
3
3
2
8
17
BB Erzurumspor
8
0
4
2
2
8
18
Kayserispor
7
0
5
1
2
8
19
Gençlerbirliği
5
0
5
2
1
8
20
Denizlispor
5
0
5
2
1
8
21
MKE Ankaragücü
2
0
5
2
0
7
Arşiv
Haber Yazılımı