Yazı Detayı
11 Haziran 2019 - Salı 16:30
 
MEZAR TAŞLARINI OKUMAK
Abbas YOLCU
 
 

MEZAR TAŞLARINI OKUMAK

Abuzittin...

Bu fânî dünyada herkes yazmaz, herkes okumaz. Bazıları yazar, bazıları okur. ‘Azgın eşekler ülkesinde’ ise bazıları, yığınların egemenler eliyle mâzîlerinden koparıldıklarıdan bahseder. Dolayısıyla mâzîlerinden koparılanların ataları tarafından yazılanları okuyamadıklarından şikâyet ederler. İnsanların ‘bir gecede câhilleştirildiğini’anlatırlar birbirlerine ve hayıflanırlar.

Ama bir gecede imha edilen yazı çeşidini, o devirde kaç kişinin okuyabilip, yazabildiğini hesaba katmazlar. 

Sen de onlarla birlikte içinde yaşadığın topluluğu sekulerleştirenlere, atalarının yazı tipini berhavâ edenlere sitem ediyorsun, itiraz ediyorsun.

Abuzittin...

Hadi yığınlar anlamadan, dinlemeden veryansın ediyor.

Meselâ onların hiç birisi ‘hadi gel köyümüze geri dönek, dedemizin mezar taşlarını okuyak, okuyamayanlar için mektepler medreseler açak’ demiyorlar.

Onların aşağıladıkları sekulerlerin bir gecede ‘cahal’ bıraktığı yığınlara yirmi senede atalarının yazısından iki harf öğretemediklerini görüyorsun değil mi?

O halde,

İçinde yaşamakta olduğun topluluktaki yandaşlarından sana ve çevrelerine bir hayrın dokunmadığını ve bundan sonra da dokunmayacağını anlayamamışsan, hayâllerini yazıya dökmeye devam edebilir, böylece üzerine düştüğünü var saydığın vücubiyeti ifâ eylemiş olursun.

Özetle okumayı öğretsen de okutmayı beceremezsin. Ve okutamadığın(ız) kuşaktan şikâyetçisin.

Şimdi,

Uyardığını söyleyip buyuruyorsun ki:

‘... İslâm’la ilişkisi sıfırlanan bir kuşak geliyor... Sıfır!’

   ‘Sadece tüketim çılgınlığı peşinde koşturan; kariyerizme, paraya tapan, egoizmin pençesinde kıvranan; medya, sanal dünya, film, futbol gibi neredeyse hayatın bütün alanlarını şekillendiren bütün mecralarda, hız, haz ve ayartı peşinde koşturan duyarlıklarını yitirmiş, dünyanın sorunlarına yabancılaşmış, düşünme melekeleri dumura uğramış, sorumluluk bilinci sıfırlanmış, bu ülkeye, bu ülkenin bin yıllık medeniyet birikimine aidiyet ve mensubiyet biçimleri yerle bir olmuş, bir an önce kapağı Avrupa’ya, Amerika’ya atmak için kurulmuş, kurgulanmış, beyni yıkanmış bir yok oluş kuşağı bu…’

Konu anlaşılmış olup, ancak kimi uyardığın pek anlaşılamamıştır, Abuzittin...

Kimi uyarıyorsun?

Bu kuşak kimin eseri?

Hem sonra ne olmalıydı ki?

Aynı sofrada nimetlendiğiniz yol arkadaşlarınız, yandaşlarınız, kader birliği yaparak içinde yaşadığınız topluluğu‘çağdaş uygarlık düzeyine eriştirme’ereği iddiasında bulunanlara inat, Doğu Karadeniz’deki ifâdesiyle ‘atil tüzen’i ikame eyleyeceğiniz ‘deaava adamlarınız’senelerden beri hangi yaralı parmağa işediler?

Etme Abuzittin, eyleme Abuzittin.

‘Yeme bizi’ Abuzittin.

Knut Hamsun’un hikâyesini anlattığı ‘câhil göçmen İsak’la karısı câhil İnger’in çorak ve haşin topraklara düşen alın terlerinin ’senin marabalığını yaptığın ağalarında bir karşılığı bulunmuyor. Onun için vebâl taşıyanları ‘uzaklarda arama!’Onlar senin hemen yanında ve yakınında veya sen onların hemen yanında ve yakınında bulunuyorsun.

Ağalarının mal bulmuş mağribî gibi argo tabiriyle ‘Dünya Nimetleri’ne nasıl yumulduklarını ibretle seyredersen. İslâmla ilişkisi sıfırlanan kuşağa hangi kucaklarda mama verildiğini daha iyi görebileceksin, Abuzittin.

Okumaya ve yazma konusuna gelince:

Ağalarının senin yazdıklarını okumaya ve senin feryatlarını dinleyip ahlanmaya ve vahlanmaya zamanları yok.

Yani merhamete zamanları yok.

Ancak, doğduğun topraklar üzerindeki deyişle ‘nidek baba, ekmek parası’diyorsan,’dünya nimeti için zaaf haline düşmüşsen ve elindeki şükür ipini kullanmayı beceremiyorsan’, kısaca söylemek gerekirse ekmeğini yediğin ağalarının iradlarının haram olup olmadığını sorgulamak cesâretin yoksa okumaların yazmaların hamaset nutuklarından öte bir anlam ifâde etmeyecektir.

Ama olsun, Abuzittin.

Arz üzerinde o kadar çok boş konuşan ve yazan var ki.

Bu mektubu sana yazan gibi.

 
Etiketler: MEZAR, TAŞLARINI, OKUMAK,
Yorumlar
Diğer Yazılar
SÖYLEMLERLE EYLEMLER
AMERİKANO VE EURO
HUSUSÎ TEYYARE(!)
‘ESDÜDÜ’LÜ
KİTABA UYDURMAK
AĞANIN İTİBARI
SADÂKATİN BEDELİ
ABDESTHANE İBRİKÇİSİ
KIRBAŞ
‘SELÜLOZ İSRÂFI’
İYİ AİLE ÇOCUĞU
NAL TOPLAYANLAR
HIRSIZIN ELİ
‘ÇAĞDAŞ MOTORLAR’
KIRK AMBAR
TURŞU VE SURAT
KIRK AMBAR
“KISMET DEĞİLMİŞ MUTLULUK”
“HÂKİMİYET İKSİRİ”
FİZYOLOJİK MES’ELELER
“GÖZÜNAYDIN, GÜNAYDIN”
ALAOVERA
“MECBÛREN, MECBÛRİYETTEN”
“EŞEKLEŞTİRME”
GÜVEÇTE BADEM
BİR TAKIM ZUHÛRAT
“ANLATILAN SENİN HİKÂYEN”
BEYAZ VE YAKASIZ GÖMLEK
KRAVATLI VE ORTADOĞULU
CENNET YEŞİLİ
NAYLON TARİHÇİ
“CESUR YENİ DÜNYA”
BİTİN FAYDALARI
“BİR HOŞ SAD”
NİYAZİ
YUMUŞAKÇA
ABUZİTTİN'İN RUH KÖKÜ
DAİRESEL GÖZLÜK VE ÇENE KILI
“ÇAMURDAN GELMEK”
CİVCİV ÇIKACAK, KUŞ ÇIKACAK
OT YIĞINI
“OD İLE KORKUTMAK”
AHİR ZAMANDA TURŞU SATMAK
GÜNCELLENMİŞ CUMHURİYET ÇOCUĞU
“BAHÇE SAHİPLERİ”
BİR DİŞİL KİŞİ
CÂHİLLEŞTİRİLMENİN ALTIN ÇAĞI
NAMAZ KILDIRMA MEMURİYETİ
KUTSAL SAVAŞIM SÖYLEMCİLERİ
UYUZUN BİRİ
ŞALVAR DÂVASI
“ZARAR-I ÂMM İLE ZARAR-I HASS”
“IŞIK DOĞUDAN GELİR”
TAŞRALININ ALLÂMESİ
HALİFE-İ RÛY-İ ZEMÎN
“SİRENLERİN ŞARKISI”
“MEYHÂNE-İ İKBÂL”
SÜT OĞLAN
“KÖKLÜ MEDENİYET”
MÜHTÜNÜN OĞLU
HEM YEŞİL, HEM MAVİ
“YURTTAŞLIK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ”
"YEŞİL BAŞLI GÖVEL ÖRDEK"
EPİKÜRYEN
KINA YAKMA MERÂSİMİ
“BAK YEŞİL YEŞİL”
“ARZULAR ORADA...”
KIRK AMBAR Abbas Yolcu “ÂTEŞ-İ SÛZÂNIN...”
“NALINA DA VUR...”
“NE OLDUM DELİSİ”
“MENDİLİNDE GÜL OYA”
KIRK AMBAR
Öne Çıkanlar
Ulusal Gazeteler
Bu Haftaki Sayımız
Alıntı Yazarlar
Anketler
Haber sitemizi nasıl buldunuz ?
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Medipol Başakşehir
35
0
2
5
10
17
2
Galatasaray
32
0
4
5
9
18
3
Yeni Malatyaspor
32
0
4
5
9
18
4
Trabzonspor
29
0
4
5
8
17
5
Kasımpaşa
29
0
6
2
9
17
6
Beşiktaş
29
0
5
5
8
18
7
Atiker Konyaspor
28
0
4
7
7
18
8
Antalyaspor
28
0
6
4
8
18
9
Sivasspor
24
0
5
6
6
17
10
Göztepe
22
0
10
1
7
18
11
Bursaspor
21
0
4
9
4
17
12
Kayserispor
20
0
8
5
5
18
13
MKE Ankaragücü
20
0
10
2
6
18
14
Alanyaspor
18
0
9
3
5
17
15
Akhisarspor
17
0
9
5
4
18
16
BB Erzurumspor
16
0
8
7
3
18
17
Fenerbahçe
16
0
7
7
3
17
18
Çaykur Rizespor
12
0
7
9
1
17
Arşiv
Haber Yazılımı